The Hebrew University Logo

סילבוס

תהליכי קשב, ניהול והנעה - 37846
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 25-12-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: חינוך

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): יהודה פולק

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: yehuda.pollak@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: יום ג' 11-12

מורי הקורס:
פרופ יהודה פולק

תאור כללי של הקורס:
הקורס יידון בהתפתחות הטיפוסית של תהליכים קוגניטיביים ומוטיבציוניים (ובכך ישמש בסיס לקורס מתקדם שיעסוק במנגנונים הקוגניטיביים של הפרעת קשב ופעלתנות יתר).

מטרות הקורס:
היכרות עם תיאוריות שונות של קשב, ניהול, מוטיבציה וקבלת החלטות.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

להבחין בין תהליכים קשביים שונים
לזהות מרכיבים כלליים וספציפיים של תפקוד ניהולי
לדון ביקורתית בהיבטים התפתחותיים של קשב ותפקוד ניהולי
לזהות מאפיינים שונים של מוטיבציה
לנתח מצבים של תועלת לא ודאית או עתידית בהם נדרשת קבלת החלטות

דרישות נוכחות (%):

שיטת ההוראה בקורס: הרצאה

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
קשב: המשגה ותיאוריות מרכזיות, התפתחות.
תפקוד ניהולי: תיאוריות מאחדות ומפרידות, תפקודים קרים וחמים, התפתחות
מוטיבציה: תיאוריות מוטיבציה, liking vs. wanting, מוטיבציה חיצונית ופנימית
קבלת החלטות: תוחלת תועלת, תורת הערך, נטילת סיכון, הפחתת ערך תלוית זמן, שליטה עצמית

חומר חובה לקריאה:
Nigg, J. T. (2017). Annual Research Review: On the relations among self‐regulation, self‐control, executive functioning, effortful control, cognitive control, impulsivity, risk‐taking, and inhibition for developmental psychopathology. Journal of child psychology and psychiatry, 58(4), 361-383.

חומר לקריאה נוספת:
Fernández García, L., Merchan, A., Phillips-Silver, J., & Daza González, M. T. (2021). Neuropsychological development of cool and hot executive functions between 6 and 12 years of age: a systematic review. Frontiers in Psychology, 12, 687337.
Bell, M. D., Imal, A. E., Pittman, B., Jin, G., & Wexler, B. E. (2019). The development of adaptive risk taking and the role of executive functions in a large sample of school-age boys and girls. Trends in neuroscience and education, 17, 100120.
Zelazo, P. D. (2020). Executive function and psychopathology: A neurodevelopmental perspective. Annual review of clinical psychology, 16, 431-454.
Posner, M. I., Rothbart, M. K., & Ghassemzadeh, H. (2019). Focus: Attention science: Restoring attention networks. The Yale journal of biology and medicine, 92(1), 139.
Spiegel, J. A., Goodrich, J. M., Morris, B. M., Osborne, C. M., & Lonigan, C. J. (2021). Relations between executive functions and academic outcomes in elementary school children: A meta-analysis. Psychological bulletin, 147(4), 329.

מרכיבי הציון הסופי :
מבחן בכתב / בחינה בעל פה / מבחן מעשי % 90
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 10

מידע נוסף / הערות:
אין
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה